سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ اما بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
آیا مشتریان خود را می شناسید؟ - تجارت الکترونیک
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • آیا مشتریان خود را می شناسید؟ بنابراین یک ارزیابی اینترنتی ترتیب دهید.

    بسیاری از سازمانها از طریق ارزیابیهای منظم، تلاشهای خود را در جهت پیشرفت سازمان به طور مداوم پیگیری می کنند. مدیریت مناسب ارزیابی باید مسیری واضح و آسان را دنبال کند تا بتواند ارزیابی و واکنشهای نسبت به آن را برنامه ریزی کرده، اجرا نموده و تحلیل نماید.

    موفقیت و شکست هر سازمانی منوط به شناخت گرایش ها، اعتقادات و نظرات کارکنان سازمان و  افرادی است که آن سازمان در خدمت آنهاست. بهترین راه تعیین میزان این شناخت به کارگیری یک بررسی یا ارزیابی است.

    ارزیابی چیست؟

    ارزیابی روش سیستماتیک، علمی و بی طرفانه جمع آوری اطلاعات است. اطلاعاتی که از طریق ارزیابی جمع آوری می شود. به منظور تعمیم نتایج و اظهارات درباره گروه بزرگتر (یا جمعیت بزرگتری) به کار می رود که نمونه مورد بررسی از آنها به عمل آمده است. هدف ارزیابی توصیف تک تک افراد شرکت کننده در نمونه گیری نیست، بلکه دستیابی به نمایی آماری از جمعیت است

    با در نظر گرفتن هدف ارزیابی، این موضوع شکلهای متفاوتی به خود می گیرد. یک ارزیابی می تواند بصورت رای گیری، پرسشنامه، برآورد فهرست نویسی یا نظر خواهی باشد. این موارد همگی گونه های مختلف اسنادی است که بنابر نیاز به عنوان ارزیابی در نظر گرفته می شوند. تهیه ارزیابیها برای مشتریان یا جمعیت هدف روش عالی برای پیشبرد تجارت اینترنت شماست. اگر به دقت نگاه کنیم، می بینیم که ارزیابیها همه جا حضور دارند. در اینجا نمونه هایی از کاربردهای متنوع ارزیابی که به شما در برآورد و تعیین تغییرات لازم در تجارت کمک می کند، ذکر شده است:

    1 ـ فرصتهای پیشرفت را کشف  کنید.

    2 ـ نظرات و پیشنهادات مشتریان را بر محصولات و خدمات خود اعمال کنید.

    3ـ امکانات جید بازار را جستجو کنید.

    4ـ میزان رضایت مشتریان را بررسی کنید.

    6 ـ  میزان تایید یا جذابیت صفحه وب یا سایت خود را تعیین کنید.

    7 ـ روابط مشتریان را افزایش دهید.

    8 ـ سطح رضایت مشتریان را برآورد کرده و افزایش دهید.

    این موارد تنها پیشنهادات اندکی بود تا برداشتی عمومی از نحوه کاربرد ارزیابیها سازنده ارائه کرده و کمک کنیم تحولات یا تغییراتی را که مشتریان خواستار دیدن آن هستند به انجام رسانید، یا شاید بدین منظور که به سادگی دریابید مردم چه چیزی درباره یک موضوع یا مطلب خاص می گویند. موسسات زیادی مثل بیمارستانها، رستورانها، شرکتهای بزرگ یا ارگانهای اعطا کننده امتیاز وجود دارند که ارزیابیهایی بر ای کارکنان خود صورت می دهند. تا موضوعاتی را که بر محیط کاری، کیفیت و بهره وری تاثیر می  گذارند دریابند. رهبران سیاسی ارزیابیهایی را برای کل جمعیت ترتیب می دهند تا به آنها در تعیین استنباط مردم نسبت به موضوعات جهانی و منطقه ای کمک کند.

    از انجام ارزیابیها، کاربرد ها و اهداف متنوعی مدنظر بوده و ابزاری تبلیغاتی در جهت اطلاع از نیازها و خواستهای مردم هستند. سئوالات مطرح شده در ارزیابی نیز باید هوشمندانه بوده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

    بسیاری از سازمانها از طریق ارزیابیهای منظم، تلاشهای خود را در جهت پیشرفت سازمان به طور مداوم پیگیری می کنند. مدیریت مناسب ارزیابی باید مسیری واضح و آسان را دنبال کند تا بتواند ارزیابی و واکنشهای نسبت به آن را برنامه ریزی کرده، اجرا نموده و تحلیل  نماید.

    پست الکترونیک و خبرنامه های ماهانه شما ابزارهایی قدرتمند برای ارزیابی هستند، زیر ا از این طریق جمعیت و مشتریان مورد نظر شما می توانند به ارزیابی مطرح شده پاسخ دهند.

    ارزیابیها رایگان بوده و ابزار تبلیغاتی موثری می باشند. بنابراین هر تاجر کوچک یا بزرگی باید از تمام موقعیتها برای دستیابی به جزئیات در مورد نحوه بهبود کار تجاری و روابط مشتریان خود استفاده کند.



    بهزاد ::: یکشنبه 86/9/4::: ساعت 11:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :131080

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آیا مشتریان خود را می شناسید؟ - تجارت الکترونیک

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<