سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] فرزند را بر پدر حقى است و پدر را بر فرزند حقى . حق پدر بر فرزند آن بود که فرزند در هر چیز ، جز نافرمانى خداى سبحان ، او را فرمان برد ، و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکش ادب آموزد و قرآنش تعلیم دهد . [نهج البلاغه]
Charles Schwab [طراح تجارت الکترونیک] - تجارت الکترونیک
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • Charles Schwab [طراح تجارت الکترونیک]

     

    در سال 1937 در «ساکرامانتو»ی کالیفرنیا به دنیا آمد. از آنجا که در آن دوران علم پزشکی به پیشرفت‌های فعلی دست نیافته بودو خانواده‌ها نیز همانند حال به سلامتی فرزندان خود توجه نمی‌کردند، هیچ‌کس متوجه نشد که «Charles» با بیماری‌ای مواجه است که در اثر آن توانایی تشخیص کامل حروف و کلمات را ندارد، از این رو ضعف او را در خواندن و نوشتن به علل مختلفی چون عدم علاقه به درس(!) و یا تنبلی نسبت می‌دادند! از همین رو به دلیل این مشکل، «Charles» بیشتر به کتاب‌های تصویری روی می‌آورد و سعی می‌کرد از طریق تصاویر مفاهیم را بهتر درک کند.
    اما «
    Charles» نگذاشت که این مشکل به سادگی بر او غلبه کند، ناتوانی‌اش حتی در دوران نوجوانی سبب نشد که او لحظه‌ای از رسیدن به اهدافش باز بماند. از آنجا که علاقه فراوانی به کار کردن داشت، بدون توجه به مشکل بینایی‌اش مشغول به کار شد. اولین شغل او در این دوران، بسته‌بندی مغز گردو و فروش آن بود، سپس مرغ و تخم‌مرغ را نیز به کارش اضافه کرد و آنها را به فروش می‌رساند. از همان دوران ابتدایی زندگانی‌اش آموخته بود که برای داشتن یک کسب و کار موفق به دو عامل نیازمند است: اول داشتن ایده مناسب ودوم پشتکار که همین دو عامل همواره سبب موفقیت‌های او در سنین بالاتر گردید.
    به دلیل علاقه و پشتکار فراوان، او در تحصیل توانست دوران دبیرستان را با کسب بالاترین نمرات در دو درس ریاضی و علوم به اتمام رساند و وارد دانشگاه «
    Stan Ford» گردد. در همان سال اول دانشگاه در دو درس انگلیسی و فرانسه نمرات بسیار پایینی کسب کرد اما به کمک دوستان هم اتاقی‌اش توانست مهارت خود را در این دو درس افزایش دهد و نمرات قبولی به دست آورد. اگر چه خواندن و نوشتن برای او از عذاب‌آورترین کارها به شمار می‌رفت، اما هرگز نگذاشت که این مشکل خللی در درس‌هایش وارد سازد. چندی گذشت و او دریافت که گرایش ویژه‌ای به اقتصاد و بازرگانی دارد که این امر سبب شد تا با تلاش فراوان در سال 1959 لیسانس خود را در رشته اقتصادی بگیرد و بلافاصله در همین زمینه ادامه تحصیل داد و در سال 1961 مدرک MBA خود را از دانشکده بازرگانی «Stan Ford» گرفت.
    در سال 1963، «
    Charles» به همراه دو تن از دوستانش جریده «Investment indicator» را راه‌اندازی کردند که در آن به مشاوره اقتصادی عموم می‌پرداختند و در این امر چنان محبوبیتی به دست آوردند که در عرض دو سال بیش از سه هزار نفر از خوانندگان، مشترک دائمی آنها شدند. در اوایل دهه 1970 او دیگر خود رسماً وارد عرصه عمل شد و با 100 هزار دلاری که از عمویش قرض کرده بود، یک بنگاه بزرگ معاملات تجاری در «سانفرانسیسکو» بنا کرد. از همین زمان بود که تئوری مشهور او بر سر زبان‌ها افتاد و شهرت فراوانی برایش به ارمغان آورد. او عقیده داشت که سرمایه‌های خفته در جامعه همگی باید به کار گرفته شوند. به باور او تک تک مردم در خانه و یا حساب‌های بانک‌شان سرمایه‌ای دارند که اگر همه آنها را کنار هم قرار دهیم، پروژه‌های بسیار بزرگی به سرانجام خواهند رسید.
    «
    Schwab» اولین کسی بود که خواستار ورود تک‌تک مردم به عرصه سهامداری شرکت‌ها و کارخانه‌ها شده بود. کارآمدی نظریه او به حدی بودکه سه سال بعد یعنی در سال 1974 کمپانی «Charles Schwab & Co» به بزرگترین شرکت انجام معاملات تجاری در سراسر کشور تبدیل گشت.
    در سال 1977 او اولین شعبه کمپانی‌اش را در «
    Seattle» زد و از آن پس اقدام به برگزاری سمینارهای آموزشی برای مشتریانش در زمینه سهام و تجارت نمود. او که تا پیش از این به عوان اولین مدیر بزرگ شرکت‌های معاملاتی شناخته شده بود، حال با ورود به عرصه الکترونیک گام نخست دیگری برداشت. در سال 1979 او طرح تجارت الکترونیک را پیشنهاد کرد و خودش به عنوان اولین سرمایه‌گذار این طرح قدم به عرصه گذاشت، در چارچوب برنامه «Beta» تمامی معاملات تجاری را به صورت خودکار و از فواصل دور میسر ساخت و موفقیت عظیمی را از آن خود و شرکتش نمود. با این اقدام او نشان داد که تکنولوژی می‌تواند عامل مهمی در توسعه پیشرفت باشد.
    در سال 1983 کمپانی «
    Schwab» که حال نزدیک به نیم میلیون مشتری داشت، توسط بانک «America» به مبلغ 57 میلیون دلار خریداری شد. در سال 1984 سه برنامه دیگر برای فروش اینترنتی و هموارتر شدن مسیر الکترونیکی تجارت طراحی شد و درست زمانی که یک میلیونمین مشتری برای عضویت در کمپانی ثبت نام کرد، فردی که از دوران کودکی تا به حال با خواندن و نوشتن مشکلات عدیده‌ای داشت، توانست اولین کتاب خود را با نام «چطور سهام خود را به فروش رسانید» نوشت و راهی بازار کرد.
    در سال 1987 کمپانی «
    Schwab» مجدداً از بانک به مبلغ 280 میلیون دلار خریداری شد. یکسال بعد کارشناسان ارزش شرکت را با حجم بالای معاملاتش، یک میلیارد دلار تخمین زدند و در سال 1992 به دلیل همین حجم بسیار بالای سرمایه‌ریزی، «Schwab» طرح جدید سرمایه‌گذاری «On-line» از طریق تلفن را پایه‌ریزی کرد که در این نوع سرمایه‌گذاری هیچ هزینه‌ای بابت انجام معامله اخذ نمی‌شد. در همین سال تعداد سرمایه‌گذاران آن به دو میلیون نفر رسید.
    سال 1994 سال ویژه‌ای برای کمپانی «
    Schwab» به حساب می‌آمد چرا که در این سال ارزش آن به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده بود که نشان از رشد 47 درصدی در عرض یکسال داشت. در سال 1995 «Schwab» به شبکه جهانی «WWW» پیوست. در سال 1997 مجله «Forbes»، «Schwab» را سلطان دلالان «On-line» نامید و در همین سال شرکت شعبه‌های دیگر خود را در سراسر جهان همچون اروپا، هنگ‌کنگ و جزایر کیمن گسترش داد.
    در سال 1998 کتاب دوم «
    Schwab» با عنوان «راهنمایی‌های Schwab برای داشتن استقلال مالی» منتشر شد که همانند کتاب اول از فروش بسیار بالایی برخوردار گردید. در سال 1999 او تبلیغات خود را به تلویزیون کشاند و در آغاز هزاره سوم، شعبه جدید خود را در استرالیا افتتاح نمود. سال 2000 همراه بود با افتتاح پروژه سرمایه‌گذاری زنان که در آن «Schwab» به راهنمایی خانم‌ها برای شرکت در سرمایه‌گذاری‌های تجاری می‌پرداخت و پس از آن به سراغ کودکان و نوجوانان رفت تا به آنها از همین سنین آموزش‌های لازم را ارایه کند.
    در ژانویه سال 2001 مجله «
    Business Week»، «Charles Schwab» را مدیر موفق سال معرفی کرد و در سال 2002 سومین کتاب او تحت عنوان «شما 50 سال دارید، حالا باید چکار کرد؟» منتشر و راهی بازار شد. در حال حاضر کمپانی «Schwab» با بیش از هشت میلیون سرمایه‌گذار از سراسر جهان، سرمایه‌ای بیش از 800 میلیارد دلار در اختیار دارد.

    مرجع: تفاهم
    مترجم: علی اخلاقی



    بهزاد ::: یکشنبه 86/8/27::: ساعت 12:5 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 12
    کل بازدید :131124

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    Charles Schwab [طراح تجارت الکترونیک] - تجارت الکترونیک

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<