سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرهیزگارى سر خلقهاست . [نهج البلاغه]
برنامه ریزی برای موفقیت در تبلیغات - تجارت الکترونیک
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • برنامه ریزی برای موفقیت در تبلیغات

    تمامی کسانی که حتی برای لحظاتی از روز در خیابان های شهر تهران حضور دارند، گوناگونی آگهی های بصری و آشفتگی ارائه آنها را به خوبی مشاهده می کنند. انواع و اقسام آگهی های بیلبوردی، بنری تخته ای، تراکتی و غیره تهران را به شهر تبلیغات تبدیل و ناآرامی های بصری زیادی را در پایتخت ایجاد کرده است. تمامی کسانی که حتی برای لحظاتی از روز در خیابان های شهر تهران حضور دارند، گوناگونی آگهی های بصری و آشفتگی ارائه آنها را به خوبی مشاهده می کنند. انواع و اقسام آگهی های بیلبوردی، بنری تخته ای، تراکتی و غیره تهران را به شهر تبلیغات تبدیل و ناآرامی های بصری زیادی را در پایتخت ایجاد کرده است. سر را به هر سو که برمی گردانی، گونه ای از آگهی را در شهر مشاهده می کنی که بدون هماهنگی، فضای شهر را پر کرده است. گوناگونی و تنوع شیوه های تبلیغی در تهران گرچه از لحاظ اقتصادی سودآوری بسیاری دارد، اما آرامش روانی و دیداری شهروندان را کاملاً برهم زده است. از درآمد شرکت های تبلیغاتی و هنری که بگذریم، گوناگونی تبلیغات، درآمد زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی و خارجی دارد، اما در مقابل زیان های روحی و روانی زیادی را بر شهروندان تحمیل می کند. شاید در هیچ کلانشهری در ایران و جهان، همچون تهران گوناگونی شیوه های تبلیغی با بیش از ۱۸ نوع رایج وجود نداشته باشد که در نوع خود قابل تأمل است. یکی از انواع تبلیغات، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغی بزرگ نصب شده در خیابان های اصلی، ورودی های شهر و شبکه بزرگراهی است که اغلب در انحصار کالاهای صوتی و تصویری وارداتی و برخی تولیدات انبوه داخلی است. فیلم های سینمایی گرچه رونق چندانی در فروش ندارد، اما باز هم جای خود را در تابلوهای تبلیغاتی شهر حفظ کرده است. به طوری که براساس گزارش سازمان زیباسازی شهرداری، حدود ۱۴ درصد از تبلیغات تهران را شامل می شود. هم اکنون در تهران حدود ۱۰ هزارمترمربع تابلوی تبلیغی بزرگ وجود دارد که هر از چند گاهی، شب ها مأموران شهرداری آگهی نصب شده برروی آن را تغییر می دهند. تابلوهای فلزی چهارگوش و مدور نیز بخشی دیگر از شیوه های تبلیغی در تهران است که عمدتاً در پیاده روهای شهر قراردارد و با وجود تبلیغ ثابت بر روی آن، گاه تراکت های کاغذی تبلیغ بر روی آنها نصب می شود. بنرهای پایه ای، شیوه ای نوپا در تبلیغات تهران است که از سوی شهرداری با نصب پایه ای فلزی در کناره های خیابان و نصب تبلیغات پارچه ای و فلکسی سهمی در تبلیغات روزانه شهر دارد. نصب تابلوهای۱۲*۲ متر بر روی پل های عابر پیاده که اغلب به معرفی فیلم های سینمایی و کالاهای تولید داخل می پردازد نیز شیوه ای دیگر از انواع تبلیغ در تهران است. آگهی های فرهنگی با موضوع تبریک و تسلیت مناسبت ها، فصل جدیدی از تبلیغات در تهران است که با اشاره به موضوعات «حقوق فرهنگ شهروندی» سعی در ارتقای فرهنگ شهروندان دارد.
    از سوی دیگر به تازگی برای ساماندهی آگهی های دیواری پایتخت، تابلوهای شیشه ای که به مؤسسه های تبلیغاتی بخش خصوصی اختصاص دارد و تبلیغات رایگان گذشته را منوط به پرداخت وجه کرده، در شهر رونق یافته است. شهرداری تهران این تابلو ها را بر دیوارهای عمومی شهر نصب کرده تا از تبلیغات کاغذی بی رویه در شهر جلوگیری و به جای آن درآمدزایی از این روش داشته باشد. یکی دیگر از شیوه های تبلیغ در تهران نصب برچسب و تراکت و آگهی کاغذی بر روی تابلوهای سبزرنگ چوبی است که مدام شاهد نو به نو شدن برچسب های روی آن هستیم. آویزان کردن تبلیغات پارچه ای و فلکسی روی تیرهای برق و درختان نیز از شیوه های جدید تبلیغی در تهران است که البته بیشتر به تبلیغات دستگاه ها در مورد فعالیت شان اختصاص دارد. در کنار این همه شیوه های تبلیغی دیوار نویسی و نصب برچسب نیز وجود دارد که تهران را به شهر تبلیغات و آن هم به طور آشفته و بی سامان تبدیل کرده است. اگر تمام شیوه های گفته شده تبلیغ به درستی و اصولی انجام شود، می توان زیان های آن را تحمل کرد اما مشکل اینجاست که این شیوه های تبلیغی غیراصولی، پراکنده و در بسیاری اماکن در کنار هم قرار گرفته اند. وقتی این همه شیوه تبلیغی بدون ضابطه در کنار یکدیگر قرار می گیرد و باید به آنها تابلوهای تبلیغی بی شمار مغازه ها، شرکت ها، نهادها و غیره را اضافه کنیم، طبیعی است نوعی سردرگمی در شناسایی تبلیغ دلخواه از سوی شهروندان ایجاد شده و در درازمدت آثار بد روحی و روانی خود را نشان می دهد.
    براساس آمار سازمان زیباسازی شهر تهران هم اکنون بیش از ۲۵ هزارمترمربع از فضای شهری در اختیار تبلیغات قرار دارد و این آمار به جز تابلوهایی است که بر سردر مغازه ها و شرکت ها وجود دارد.
    برای کاهش این مشکلات و ایجاد ساماندهی و نوعی نظم تبلیغی در پایتخت طرح جامع تبلیغات، از سوی شورای اسلامی شهر تهران تدوین و تصویب شده است؛ ولی اجرا نشدن کامل آن باعث شده نابسامانی تبلیغاتی گفته شده همچنان ادامه داشته باشد.

    سایت آفتاب



    مرجع: به نقل از روزنامه تفاهم



    بهزاد ::: شنبه 86/8/26::: ساعت 10:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :131071

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    برنامه ریزی برای موفقیت در تبلیغات - تجارت الکترونیک

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<